KSJ Nieruchomości
- Twój Zarządca
KSJ Nieruchomości - Twój Zarządca
Obsługa administracyjno-księgowa
Obsługa administracyjno-księgowa
→ Prowadzenie ewidencji księgowej w formie elektronicznej z użyciem licencjonowanego programu finansowo-księgowego.
- prowadzenie ewidencji przychodów i kosztów (w rozbiciu rodzajowym) rozrachunków z kontrahentami i współwłaścicielami Wspólnoty
- rozliczanie zaliczek (czynszów), swiadczeń itp.
- prowadzona ewidencja umożliwia:
– sporządzanie zestawienia obrotów i sald oraz rachunków zysków i strat
– sporządzanie analizy należności i zobowiązań
→ Rozliczanie zobowiązań poszczególnych Właścicieli lokali.
→ Rozliczanie pożytków Wspólnoty z nieruchomości wspólnej.
→ Windykacja zobowiązań poszczególnych właścicieli lokali w tym przygotowanie kompletów dokumentów związanych z nieściągalnością zaliczek w celu dochodzenia należności na drodze sądowej zgodnie z wytycznymi radcy prawnego prowadzącego powyższe sprawy.
→ Prowadzenie sprawozdawczości finansowej i podatkowej zgodnie z obowiązującymi przepisami.
→ Przygotowanie projektów planów gospodarczych (rzeczowo-finansowych) zarządzania nieruchomością, włączając korekty tych planów.
→ Sporządzanie bilansów i rocznych sprawozdań finansowych i podatkowych roku następującego po roku rozrachunkowym.
→ Sporządzanie i przedstawienie Zarządowi rocznych rozliczeń (zbiorczych i indywidualnych) z wykonania planu budżetowego.
→ Sporządzanie na pisemne polecenie Zarządu kwartalnych sprawozdań finansowych (skrócone) oraz informacji o ściągalności zaliczek.
→ Gromadzenie i archiwizacja dokumentów przewidzianych ustawą o rachunkowości oraz ustawą o ochronie danych osobowych w sposób uniemożliwiający dostęp osób niepowołanych, a także ich zniszczenie.
→ Przejmowanie dokumentacji od poprzedniego administratora.
→ otwarcie rachunku bankowego wraz z subkontami oraz dokonywanie poprzez niego bieżących rozliczeń,
→ prowadzenie odpowiedniej księgowości zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa,
→ przygotowywanie naliczeń na podstawie uchwał podjętych we wspólnocie oraz kontrola terminowości wpłat zaliczek (z góry do 10-go dnia każdego miesiąca ),
informowanie właścicieli o zaległościach płatniczych, wystawianie stosownych wezwań do zapłaty,
→ analizowanie oraz windykacja należności z tytułu pożytków i innych przychodów z nieruchomości
→ reprezentacja przed sądami i innymi urzędami, prowadzenie spraw sądowych, windykacja, doradztwo prawne.
Dzięki bogatemu doświadczeniu i współpracy z kancelarią prawniczą jesteśmy w stanie sprostać zadaniom i wyzwaniom stojącym przed Właścicielami Nieruchomości, a także skutecznie rozwiązywać ich problemy.