KSJ Nieruchomości - Twój Zarządca
KSJ Nieruchomości
- Twój Zarządca
→ OBSŁUGA ADMINISTRACYJNO-KSIĘGOWA
Dzięki bogatemu doświadczeniu i współpracy z kancelarią prawniczą jesteśmy w stanie sprostać zadaniom i wyzwaniom stojącym przed Właścicielami Nieruchomości, a także skutecznie rozwiązywać ich problemy.
→ Prowadzenie ewidencji księgowej w formie elektronicznej z użyciem licencjonowanego programu finansowo-księgowego.
- prowadzenie ewidencji przychodów i kosztów (w rozbiciu rodzajowym) rozrachunków z kontrahentami i współwłaścicielami Wspólnoty
- rozliczanie zaliczek (czynszów), swiadczeń itp.
- prowadzona ewidencja umożliwia:
– sporządzanie zestawienia obrotów i sald oraz rachunków zysków i strat
– sporządzanie analizy należności i zobowiązań
→ Rozliczanie zobowiązań poszczególnych Właścicieli lokali.
→ Rozliczanie pożytków Wspólnoty z nieruchomości wspólnej.
→ Windykacja zobowiązań poszczególnych właścicieli lokali w tym
przygotowanie kompletów dokumentów związanych z nieściągalnością
zaliczek w celu dochodzenia należności na drodze sądowej zgodnie z
wytycznymi radcy prawnego prowadzącego powyższe sprawy.
→ Prowadzenie sprawozdawczości finansowej i podatkowej zgodnie z obowiązującymi przepisami.
→ Przygotowanie projektów planów gospodarczych (rzeczowo-finansowych) zarządzania nieruchomością, włączając korekty tych planów.
→ Sporządzanie bilansów i rocznych sprawozdań finansowych i podatkowych roku następującego po roku rozrachunkowym.
→ Sporządzanie i przedstawienie Zarządowi rocznych rozliczeń (zbiorczych i indywidualnych) z wykonania planu budżetowego.
→ Sporządzanie na pisemne polecenie Zarządu kwartalnych sprawozdań finansowych (skrócone) oraz informacji o ściągalności zaliczek.
→ Gromadzenie i archiwizacja dokumentów przewidzianych ustawą o rachunkowości oraz ustawą o ochronie danych osobowych w sposób uniemożliwiający dostęp osób niepowołanych, a także ich zniszczenie.
→ Przejmowanie dokumentacji od poprzedniego administratora.
→ otwarcie rachunku bankowego wraz z subkontami oraz dokonywanie poprzez niego bieżących rozliczeń,
→ prowadzenie odpowiedniej księgowości zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa,
→ przygotowywanie naliczeń na podstawie uchwał podjętych we wspólnocie oraz kontrola terminowości wpłat zaliczek (z góry do 10-go dnia każdego miesiąca ),
informowanie właścicieli o zaległościach płatniczych, wystawianie stosownych wezwań do zapłaty,
→ analizowanie oraz windykacja należności z tytułu pożytków i innych przychodów z nieruchomości
→ reprezentacja przed sądami i innymi urzędami, prowadzenie spraw sądowych, windykacja, doradztwo prawne.
→ OBSŁUGA EKSPLOATACYJNA
Na bieżąco wykonujemy wszelkie niezbędne czynności, żeby każda z zarządzanych przez nas nieruchomości prawidłowo funkcjonowała.
→ Bieżąca obsługa eksploatacyjna nieruchomości w tym wszelkie kontakty z kontrahentami i usługodawcami ze szczególnym uwzględnieniem:
- zapewnienia dostaw mediów, usług komunalnych na poziomie zapewniającym prawidłowe funkcjonowanie nieruchomości
- kontroli nad utrzymaniem należytego porządku i czystości pomieszczeń i urządzeń budynku słuzących do wspólnego użytku włascicieli lokali
- kontroli nad utrzymaniem należytego porządku i czystości na terenie nieruchomości
- kontroli nad usługami związanymi z funkcjonowaniem nieruchomości
→ Bieżąca obsługa informacyjna właścicieli lokali w sprawach dotyczących części wspólnych jak i indywidualnych lokali w godzinach uzgodnionych z Zarządem. Sporządzanie i wydawanie stosownych zaświadczeń i dokumentów dla właścicieli lokali, wymaganych przez urzędy i inne instytucje.
→ Bieżąca obsługa zebrań Wspólnoty obejmująca przygotowanie i zwołanie zebrań poprzez zawiadamianie właścicieli oraz przetwarzanie wyników głosowań.
→ Zawiadamianie właścicieli lokali Wspólnoty, dokonywane listownie w formie pisemnej, na koszt Wspólnoty, o zmianie wysokości kosztów zarządu nieruchomością wspólną z związku ze zmianą cen za świadczenie usług wchodzących w skład lub w związku z podejmowanymi uchwałami.
→ Uczestnictwo w zwyczajnych i nadzwyczajnych zebraniach Zarządu Wspólnoty z udziałem Administratora.
→ Bieżące administrowanie i prowadzenie dokumentacji technicznej nieruchomości zgodnie z obowiązującymi przepisami.
→ Zapewnienie prawidłowego funkcjonowania budynków i lokali oraz instalacji wspólnych i infrastruktury technicznej administrowanej nieruchomości.
→ Przestrzeganie warunków bezpieczeństwa na terenie nieruchomości.
→ Zapewnienie zabezpieczenia awarii oraz usuwanie jej skutków na nieruchomości wspólnej.
→ Zapewnienie technicznego wsparcia podczas wstępu do poszczególnych lokali w celu usunięcia awarii, diagnozy, remontu itp. czynności niezbędnych do wykonania prawidłowego funkcjonowania nieruchomości wspólnej.
→ Bieżący nadzór nad kontrahentami świadczącymi usługi w zakresie obsługi technicznej. Administrator zatrudnia i zleca prace tylko osobom z odpowiednimi kwalifikacjami zawodowymi.
→ Wyszukiwanie usługodawców i oferentów niezbędnych do przeprowadzenia odpowiednich prac związanych z bieżącą konserwacją jak i przeprowadzeniem remontów i prac modernizacyjnych.
→ Kontrola wykonywania umów od strony technicznej i finansowej.
→ Odbiór protokolarny prowadzonych przez kontrahentów prac technicznych w tym prace prowadzone przez np. dewelopera związane z usuwaniem wad i usterek części wspólnych nieruchomości.
→ Oszacowanie wartości niezbędnych działań inwestycyjnych (remontowych i modernizacyjnych).
→ Prowadzenie prac zmierzających od uzupełnienia brakującej dokumentacji.
→ UTRZYMANIE CZYSTOŚCI
Utrzymanie czystości obejmuje niezbędny czas i materiały do utrzymania czystości na częściach wspólnych i terenie przyjętym do utrzymania czystości
Utrzymanie czystości obejmuje niezbędny czas i materiały do utrzymania czystości na częściach wspólnych i terenie przyjętym do utrzymania czystości (miotły, środki czyszczące, ścierki, proste narzędzia, spychacze do śniegu). Wynagrodzenie zarządcy z tego tytułu jest uwzględnione w zaliczce na utrzymanie czystości.
Kontroli stanu sanitarno – porządkowego, estetyki i stanu technicznego urządzeń na części wspólnej dokonują pracownicy KSJ.
Wykonywane czynności w zakresie utrzymania czystości:
- Zamiatanie i mycie klatek schodowych oraz windy – 2 razy w tygodniu,
- Mycie klatek schodowych oraz windy – raz w tygodniu,
- Mycie drzwi wejściowych i przeszklonych wiatrołapów – raz w tygodniu,
- Mycie lamperii, drzwi do szachów, okładzin – raz na pół roku,
- Mycie parapetów – raz w tygodniu,
- Mycie poręczy i balustrad, skrzynek pocztowych, grzejników, tablic informacyjnych, lamp – raz w miesiącu,
- Zamiatanie części garażowej – raz w miesiącu,
- Mycie mechaniczne części garażowej – raz w roku – dodatkowo płatne z zaliczki na pokrycie kosztów zarządu nieruchomością wspólną,
- Mycie 3 szt. okien – 2 razy w roku,
- Utrzymanie czystości na trawnikach, alejkach i dojściach do budynku, parkingu zewnętrznym, zbieranie śmieci, liści itp. – codziennie
- Zamiatanie ciągów pieszych, dróg wewnętrznych należących do wspólnoty, dojazdów do garaży – raz w tygodniu,
- Posypywanie piachem dojść do budynku (w tym wjazdów do garaży) w celu likwidacji śliskości – w razie potrzeb
- W okresie zimowym usuwanie śniegu z chodników i dojść do budynków (w tym wjazdów do garaży) – w razie potrzeb
- Odśnieżanie z użyciem sprzętu ciężkiego (parking, droga dojazdowa) – wg potrzeb za dodatkowym wynagrodzeniem
- Koszenie, podlewanie, zasilenie, dosiewanie trawnika – min. 5 raz w sezonie. Koszenie, zakup materiałów (trawa, nawóz, opryski) dodatkowo płatne z zaliczki na pokrycie kosztów zarządu nieruchomością wspólną po uzgodnieniu z zarządem,
- Przycinanie żywopłotu oraz przycinanie drzew (bez użycia zwyżki) – min. 1 raz w roku