KSJ Nieruchomości
- Twój Zarządca

KSJ Nieruchomości - Twój Zarządca

Obsługa administracyjno-księgowa

Obsługa administracyjno-księgowa

→ Prowadzenie ewidencji księgowej w formie elektronicznej z użyciem licencjonowanego programu finansowo-księgowego.

  • prowadzenie ewidencji przychodów i kosztów (w rozbiciu rodzajowym) rozrachunków z kontrahentami i współwłaścicielami Wspólnoty
  • rozliczanie zaliczek (czynszów), swiadczeń itp.
  • prowadzona ewidencja umożliwia:

                – sporządzanie zestawienia obrotów i sald oraz rachunków zysków i strat

                – sporządzanie analizy należności i zobowiązań

→  Rozliczanie zobowiązań poszczególnych Właścicieli lokali.

→  Rozliczanie pożytków Wspólnoty z nieruchomości wspólnej.

→  Windykacja zobowiązań poszczególnych właścicieli lokali w tym przygotowanie kompletów dokumentów związanych z nieściągalnością zaliczek w celu dochodzenia należności na drodze sądowej zgodnie z wytycznymi radcy prawnego prowadzącego powyższe sprawy.

ksj-budynek-m
ksj-budynek2-m
ksj-budynek-m

→  Prowadzenie sprawozdawczości finansowej i podatkowej zgodnie z obowiązującymi przepisami.

→  Przygotowanie projektów planów gospodarczych (rzeczowo-finansowych) zarządzania nieruchomością, włączając korekty tych planów.

→  Sporządzanie bilansów i rocznych sprawozdań finansowych i podatkowych roku następującego po roku rozrachunkowym.

→  Sporządzanie i przedstawienie Zarządowi rocznych rozliczeń (zbiorczych i indywidualnych) z wykonania planu budżetowego.

→  Sporządzanie na pisemne polecenie Zarządu kwartalnych sprawozdań finansowych (skrócone) oraz informacji o ściągalności zaliczek.

→  Gromadzenie i archiwizacja dokumentów przewidzianych ustawą o rachunkowości oraz ustawą o ochronie danych osobowych w sposób uniemożliwiający dostęp osób niepowołanych, a także ich zniszczenie.

→  Przejmowanie dokumentacji od poprzedniego administratora.

→  otwarcie rachunku bankowego wraz z subkontami oraz dokonywanie poprzez niego bieżących rozliczeń,

→  prowadzenie odpowiedniej księgowości zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa,

→  przygotowywanie naliczeń na podstawie uchwał podjętych we wspólnocie oraz kontrola terminowości wpłat zaliczek (z góry do 10-go dnia każdego miesiąca ),

informowanie właścicieli o zaległościach płatniczych, wystawianie stosownych wezwań do zapłaty,

→ analizowanie oraz windykacja należności z tytułu pożytków i innych przychodów z nieruchomości

→ reprezentacja przed sądami i innymi urzędami, prowadzenie spraw sądowych, windykacja, doradztwo prawne.

Dzięki bogatemu doświadczeniu i współpracy z kancelarią prawniczą jesteśmy w stanie sprostać zadaniom i wyzwaniom stojącym przed Właścicielami Nieruchomości, a także skutecznie rozwiązywać ich problemy.